A Budapest−Belgrád vasútvonal vonatbefolyásoló rendszereinek kiépítését a kínai China Railway Signal & Communication (CRSC) nyerte el. A cégnek ez lesz az első ilyen projektje az Európai Unióban, így kérdéses, mikor tudják majd megfelelően befejezni − írja a Telex a VSquare hírlevelére hivatkozva.
Az kormány frissen közzétett rendelete értelmében a Budapest-Belgrád vasútfejlesztési projekt műszaki tartalmának módosulása miatt több száz ingatlant és szelvényt sajátít ki a magyar állam. A lépés többek között Budapest számos kerületében, Dömösdön, Kiskunhaloson és Taksonyban fekvő területeket is érint – derül ki a szerda este a Magyar Közlönyben közzétett rendeletből.
Az Övezet és Út kezdeményezésének (Belt and Road, BRI) újragondolásaképpen Kína változtat a stratégiáján: a jövőben kisebb, fenntarthatóbb projektekre összpontosít, valamint jüanra állítja a hiteleket és fejlesztéseket. A lépéssel Hszi Csin-ping elnök igyekszik új életet lehelni az ambiciózus beruházási programba, amelyet egyre inkább megbénít a lassuló kínai gazdaság, valamint a világszerte növekvő szkepticizmus a kezdeményezés körül – írja a Bloomberg.
A Budapest-Belgrád vasútfejlesztési projekt műszaki tartalmának változása miatt további kisajátításokra van szükség – jelentette be az Építési és Közlekedési Minisztérium. A múlt pénteken társadalmi egyeztetésre bocsátott javaslat alapján a Népszava arról ír, hogy többszáz ingatlanról lehet szó.
A nemzeti ünnep előtti, legfrissebb műszaki vizsgálati jelentés megállapította, hogy a biztosítóberendezés telepítésével és üzembehelyezésével kapcsolatos vállalkozói hiányosságok miatt vált szükségessé a Szeged-Rendező–Röszke országhatár közötti vasúti személyforgalom elindításának későbbre halasztása. A vizsgálati eredmények rámutatnak: a berendezések műszaki készültségi szintje alapján azok próbaüzeme nem megkezdhető, ezért az üzemengedély kiadása továbbra sem lehetséges - olvasható a MÁV közleményben.
Várhatóan Orbán Viktor lesz az egyetlen európai uniós vezető, aki részt vesz az Egy övezet, egy út fórumon Pekingben ebben a hónapban - számolt be róla a Politico, három, meg nem nevezett diplomata információira hivatkozva.
Valdis Dombrovskis, EU-s kereskedelmi biztos Kínába látogatott, és a tárgyalások szorosan összefüggnek a kínai e-autók exportjára belengetett szubvenciós vizsgálattal. Ráadásul az Európai Bizottság két magyar szempontból fájdalmas vizsgálatra is készül: a kínai egészségügyi termékeket és a vasúti beruházásokat is eljárás alá vonhatják.
Több mint 5,4 milliárd forint többletforrást kap a Budapest–Belgrád-vasútvonal – írja a hvg.hu a csütörtök este megjelent Magyar Közlöny alapján. Közben a Telex arról írt, hogy a biztosítórendszert a kínai fél nem tudja megcsinálni uniós szabványok szerint, ezért másik kivitelezőt kell keresni, ami miatt még drágább lehet az építkezés. De az is lehet, hogy végül nem is a tervezett 160 km/órával, hanem csak 100 km/órával közlekednek majd a vonatok, ha nem sikerül kiépíteni a rendszert. A lap információi szerint az ügy odáig jutott, hogy Orbán Viktor októberi kínai útján is szóba fog kerülni a kérdés.
Úgy tudtak sebtében hozzálátni a Biatorbágy és Szárliget közötti vasútvonal felújításához, hogy minden szükséges erőforrást a Budapest-Belgrád vasútvonal építéséről kellett átcsoportosítani - írja a Telex cikkében.
Budapest körül a kormány egy logisztikai gyűrűt hoz létre, amely rácsatlakozik a Budapest-Belgrád vasútvonal fejlesztésre és a V0-ás vasúti körgyűrűre, ebben a fejlesztésben Biatorbágynak döntő szerepe van - mondta az építési és közlekedési miniszter kedden a Pest vármegyei településen.
Megkezdődött a vágányfektetés a Budapest–Belgrád-vasútvonal magyarországi szakaszán, írja a CGTN.
Lázár János építési és közlekedési miniszter konstruktívnak nevezte szerb kollégájával tartott keddi budapesti egyeztetését. Közben a szerb kollégája által kiadott keddi közlemény szerint Magyarország azt a vállalást tette, hogy 2025-re befejezi a Budapest-Belgrád vasútvonal magyar szakaszának felújítását.
Már tavaly decemberben határozott a kormány, hogy új kínai-magyar egyeztető fórumot hoz létre Övezet és Út Kormányközi Együttműködési Bizottság néven. A két évente ülésező testület hol Budapesten, hol Pekingben találkozik majd.
Több mint 20 milliárd forintot biztosít a kormány a Budapest–Belgrád vasútvonal megvalósítására - derül ki a Magyar Közlönyből.
Nominálisan ugyan kicsit bővült az Aktivitás-Kezdés a hazai építőiparban 2022 utolsó negyedévére a gyenge harmadikat követően, de továbbra is alacsony volt a megkezdett kivitelezések értéke – derül ki az EBI Építésaktivitási Jelentésből. 2022 októbere és decembere között összesen körülbelül 650 milliárd forint volt az elindult projektek összege.
Lázár János szerint az állam beruházási politikájának a gazdasági növekedést kell szolgálnia.
A WHO szerint nagyon nem néz ki jól a helyzet.
Háborús híreink vasárnap.
A hatóságok már őrizetbe vették.
Több élelmiszer, víz és orvosi felszerelés fog bejutni.
Aggódnak a balti országok.
Kilőttek a határidős árak, de meddig lehet a nyugati civilizáció kávéfogyasztási igényeit kielégíteni?
Ki nyer? Az amerikai kormány vagy a ByteDance?
Kaiser Ferenc, az NKE docense a Portfolio Checklistben értékelte az Ukrajnának jóváhagyott új segélycsomagot.